Dzisiaj jest wtorek, 12 grudnia 2017 roku. Dzisiaj imieniny obchodzi: Dagmara, Aleksander, Adelaida, Joanna, Ada
Strona głównaPatron SzkołyAktualnościNasza szkołaGrono pedagogiczneInformacje dla pedagogów i uczniówOsiągnięciaMakroregionalne Przesłuchania CEAKonkurs Młodych OrganistówMiędzyszkolny Konkurs Pianistyczny20 spojrzeń na Claude'a Debussy'egoDni Muzyki KościelnejKursyDokumentyVox HumanaCD wydane przez SzkołęGaleria zdjęćCiekawe linkiKontakt

20 spojrzeń na Claude'a Debussy'ego


Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy na kolejną edycję konkursu wiedzy z cyklu "20 spojrzeń na...". Tym razem w centrum zainteresowania umieściliśmy życie i twórczość Claude'a Debussy'ego, z uwagi na 100. rocznicę śmierci kompozytora przypadającą w 2018 roku. Wydarzenie, adresowane do uczniów szkół muzycznych II stopnia wszystkich klas z całego kraju, odbędzie się w dniu 22 marca 2018 r. w siedzibie ASM II st. w Krakowie (ul. Prosta 35A). Termin nadsyłania zgłoszeń mija 28 lutego 2018 r. Zachęcamy do zapoznania się z REGULAMINEM, a osoby chętne do wzięcia udziału w konkursie do pobrania KARTY ZGŁOSZENIOWEJ.


***

20 SPOJRZEŃ NA OLIVIERA MESSIAENA

Ogólnopolski konkurs „Dwadzieścia spojrzeń na Oliviera Messiaena" zorganizowano w siedzibie ASM II st. w Krakowie w dniu 25. rocznicy śmierci francuskiego twórcy - 27 kwietnia 2017 r. Miał on na celu popularyzację wśród młodzieży wiedzy na temat życia i twórczości tego jednego z najważniejszych XX-wiecznych kompozytorów. Wydarzenie adresowano do uczniów szkół muzycznych II stopnia wszystkich klas z całego kraju. Patronat nad konkursem objęło Centrum Edukacji Artystycznej (CEA). Konkurs przebiegał w dwóch etapach – kolejno pisemnym i ustnym. W każdym etapie zadaniem uczestnika było rozpoznanie krótkich przykładów muzycznych i odpowiedź na zestaw pytań dotyczących życia i twórczości kompozytora. Do pierwszego etapu przystąpiło trzynastu zawodników z siedmiu szkół. Do etapu drugiego (finału) awansowało sześciu najlepszych zawodników, a wybór laureatów został dokonany na podstawie sumy punktów w obu etapach.

WYNIKI KONKURSU

I nagroda:

Anna BAFIA, uczennica Zespołu Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu (Szkoła Muzyczna II st. im. F. Chopina). Przygotowanie: mgr Joanna Krzyżak.

II nagroda ex aequo:

Paweł KRUCZKIEWICZ, uczeń Społecznej Szkoły Muzycznej II st. w Sanoku. Przygotowanie: mgr Łukasz Kot.

Danuta STAWIARZ, uczennica Zespołu Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu (Szkoła Muzyczna II st. im. F. Chopina). Przygotowanie: mgr Joanna Krzyżak.

III nagrody nie przyznano.

Wyróżnienia:

Kamil CZERWIŃSKI, uczeń Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. I. J. Paderewskiego w Koninie. Przygotowanie: mgr Katarzyna Broj.

Karolina KAPUSTA, uczennica Szkoły Muzycznej II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Przygotowanie: dr Dorota Susuł.

Kinga MISZCZUK, uczennica Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie. Przygotowanie: dr Dorota Susuł.

Gratulujemy laureatom i ich pedagogom!!!

 

JURY

prof. dr hab. Wiesław Delimat (Dyrektor Archidiecezjalnej Szkoły Muzycznej im. Ks. Kard. F. Macharskiego w Krakowie, Kierownik Katedry Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II)
dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz (Akademia Muzyczna w Krakowie, Prorektor ds. dydaktyki i nauki)
prof. dr hab. Józef Serafin (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)

Koordynator konkursu: mgr Marek Dolewka


SZKOŁY BIORĄCE UDZIAŁ W KONKURSIE

Zespół Szkół Muzycznych w Gdańsku Wrzeszczu (SM II st. im. F. Chopina)
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Koninie
Państwowa Szkoła Muzyczna II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie
Szkoła Muzyczna I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie
Archidiecezjalna Szkoła Muzyczna II st. im. Ks. Kard. F. Macharskiego w Krakowie
Społeczna Szkoła Muzyczna II st. w Sanoku

 

WRAŻENIA UCZESTNIKÓW (wyrażone w anonimowych ankietach rozdanych tuż przed zakończeniem konkursu)

  • Wszystko było dopięte na ostatni guzik.
  • Znakomita organizacja, różnorodna forma zmagań uczestników, przyjazna atmosfera.
  • Między uczestnikami występowała zdrowa rywalizacja.
  • Miłe jury, całkiem fajne pytania, niezła organizacja, darmowy obiad. Reszta plusów zależy od tego, czy wygram czy nie, ale generalnie było pozytywnie!
  • Trudno znaleźć jakieś niedopatrzenia. Pytania były ciekawie ułożone i zróżnicowane, choć wymagające. Bardzo podobała mi się również szata graficzna materiałów związanych z konkursem, szczególnie do gustu przypadł mi plakat, który był jak na mój gust elegancki i wyrafinowany. Miłym akcentem były też rogaliki, które nie były suche i dało się je bez problemu zjeść bez herbaty ;-)
  • Super konkurs! Czekam na kolejne edycje.

 

GALERIA ZDJĘĆ


HARMONOGRAM

9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników (sekretariat szkoły, pokój nr 2)
10:00 - 11:45 I ETAP KONKURSU (pisemny, s. 41)
12:00 - 12:30 Koncert muzyki organowej O. Messiaena (aula, poziom -1), wykonawcy: s. dr hab. Susi Ferfoglia, mgr Dawid Rzepka, Janusz Korczak

Przerwa obiadowa

13:45 - 14:15 Prezentacja filmu dokumentalnego poświęconego Kwartetowi na koniec czasu O. Messiaena (reż. H. Paul Moon, s. 41)
14:30 - 15:30 II ETAP KONKURSU (ustny, s. 41)
16:00 OGŁOSZENIE WYNIKÓW I WRĘCZENIE NAGRÓD (s. 41)


LITERATURA

DZIEŁA FORTEPIANOWE
1. Preludia (Huit préludes) [1928-29]
2. Dwadzieścia spojrzeń na Dzieciątko Jezus (Vingt regards sur l'Enfant-Jésus), cz. I-X [1944]
3. Cztery etiudy rytmiczne (Quatre études de rythme) [1949-50]
4. Małe szkice ptaków (Les petites esquisses d'oiseaux) [1985]

DZIEŁA ORGANOWE
1. Uczta niebiańska (Le banquet céleste) [1926-28]
2. Msza na Zielone Święta (Messe de la Pentecôte) [1950]
3. Księga organowa (Livre d'orgue) [1951]
4. Monodia (Monodie) [1963]

DZIEŁA KAMERALNE
1. Temat z wariacjami (Thème et variations) na skrzypce i fortepian [1932]
2. Święto pięknych wód (Fête des belles eaux) na sekstet fal Martenota [1937]
3. Kwartet na koniec Czasu (Quatuor pour la fin du Temps) na skrzypce, klarnet, wiolonczelę i fortepian [1940-41]
4. Melodia w stylu Mozarta (Chant donné dans le style de Mozart) na klarnet i fortepian [1986]

DZIEŁA ORKIESTROWE
1. Symfonia „Turangalîla" (Turangalîla-Symphonie) na fortepian, fale Martenota i wielką orkiestrę [1946-48]
2. Ptaki egzotyczne (Oiseaux exotiques) na fortepian i orkiestrę [1955-56]
3. Siedem haikai. Szkice japońskie (Sept haïkaï. Esquisses japonaises) na fortepian i małą orkiestrę [1962]
4. Uśmiech (Un sourire) na orkiestrę [1989]

DZIEŁA WOKALNE I WOKALNO-INSTRUMENTALNE
1. Wokaliza-etiuda (Vocalise-Étude) na głos wysoki (i fortepian) [1935]
2. Pieśni o ziemi i niebie (Chants de terre et de ciel) na sopran i fortepian do sł. O. Messiaena [1938]
3. Trzy małe Liturgie o Obecności Bożej (Trois petites liturgies de la Présence Divine) na fortepian, fale Martenota, czelestę, wibrafon, perkusję, chór żeński i orkiestrę smyczkową [1943-44]
4. Pięć refrenów (Cinq rechants) na 12 głosów mieszanych do sł. O. Messiaena [1948]

BIBLIOGRAFIA
1. Stankiewicz Jerzy, Olivier Messiaen, [w:] Encyklopedia Muzyczna PWM. Red. Elżbieta Dziębowska, t. M. Kraków 2000, s. 201-214.
2. Stankiewicz Jerzy, Olivier Messiaen. Człowiek i artysta w Stalagu VIII A w Görlitz. Przewodnik biograficzny na otwarcie Europejskiego Centrum Edukacyjno-Kulturalnego Meetingpoin Music Messiaen, Zgorzelec-Goerlitz, Kraków, s. 10-76. (rozdział: Kim był Olivier Messiaen?)

 

Regulamin

Karta zgłoszeniowa

 

 

© 2002-2017 Archidiecezjalna Szkoła Muzyczna w Krakowie Strony internetowe: impulsivo.pl